00:07 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مصلحت نظام

آخرین وضعیت بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت
نماد برتر- عضو مجمع تشخیص مصلحت آخرین وضعیت بررسی لوایح FATF را اعلام کرد و گفت: هنوز کار خاصی نشده و احتمالا فعلا مسئله در دست بررسی دبیرخانه است.
بازگشت رونق به بورس با واکسن کرونا
نماد برتر- یکی از عوامل اثرگذار بر بازار سرمایه به نتیجه رسیدن واکسیناسیون برای ویروس کرونا است؛ زیرا اگر در این زمینه به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم، میزان تجارت و صادرات و واردات در کشور با رونق همراه خواهد بود و این رونق ، موجب افزایش تولید نیز خواهد شد.
بررسی کارشناسی دو لایحه FATF شروع شد / احتمال اعلام نتیجه در بهمن
نماد برتر- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از آغاز جلسات کارشناسی بررسی لوایح مرتبط با FATF در مجمع و احتمال اعلام نتیجه در بهمن خبر داد.
موضع رئیس مجمع تشخیص مصلحت درباره بررسی لوایح FATF
نماد برتر-رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن لوایح FATF ، خواستار همکاری کارشناسان بدون جو سازی سیاسی شد.
بررسی دو لایحه FATF در کمیسیون اصل ۹۰ و زمان شروع جلسات مجمع تشخیص
نماد برتر- آخرین رویدادهای مربوط به دو لایحه FATF حکایت از بررسی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این هفته و شروع تا‌ حدود یک ماه دیگر در مجمع تشخیص مصلحت دارد .
بررسی مجدد لوایح FATF بزودی شروع می شود / تکرار نظر منفی
نماد برتر- عضو مجمع تشخیص مصلحت و مخالف حضور ایران در فهرست سفید FATF از بررسی مجدد دو لایحه CFT و پالرمو خبر داد و گفت : پیوستن به FATF مصالح کشور و انقلاب و منافع مردم را ضایع خواهد کرد.
توضیح رسمی مجمع تشخیص مصلحت از بررسی لوایح FATF
نماد برتر- مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موافقت رهبر انقلاب با تمدید زمان بررسی لوایح FATF توسط این نهاد ، توضیح رسمی داد .
تبعات عدم تعیین تکلیف FATF و مدیریت نرخ ارز از زبان همتی
نماد برتر- رییس بانک مرکزی با اشاره به رصد مسیر حرکت نرخ ارز و مدیریت آن گفت: عدم تعیین تکلیف FATF می‌تواند در نبود تحریم ها مانعی برای سیستم بانکی در انجام مبادلات بانکی بین المللی باشد.
کنترل فساد و شفاف‌سازی عملکرد از شروط حکمرانی مطلوب بازارسرمایه
نماد برتر- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای حکمرانی مطلوب در بازارهای مالی شروط و رعایت نکاتی چون دسترسی یکسان سهامداران به اطلاعات، کنترل فساد و جلوگیری از رانت الزامی است.
دستور جدیدی برای بررسی FATF صادر نشده / نیازی به گردن کجی نیست !
نماد برتر- عضو مجمع تشخیص نظام گفت: رهبر انقلاب دستور جدیدی در مورد تمدید بررسی لوایح FATF صادر نکرده و نیازی به گردن کجی نیست !
دستور بررسی مجدد لوایح FATF توسط رهبری بی‌سابقه است / تعریف ساز و کار جدید
نماد برتر- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، موافقت رهبری با بررسی مجدد لوایح FATF در این مجمع را پدیده‌ای جدید خواند و گفت: چنین مسئله‌ای سابقه نداشته و باید سازوکار جدیدی تعریف شود.
رهبر انقلاب با تمدید بررسی دو لایحه FATF در مجمع تشخیص مصلحت موافقت کردند
نماد برتر- معاون حقوقی رئیس جمهور از موافقت رهبر انقلاب با تمدید مهلت بررسی لوایح باقی مانده در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد .
قانون و دادگاه تخصصی برای برخورد با سبدگردانان متخلف بورس وجود ندارد
نماد برتر- رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در مورد تخلفات بورسی، همانند مفاسد اقتصادی لازم است که جرائم احتمالی به‌ طور تخصصی مورد رسیدگی قرار گیرند اما اکنون نه قوانین مشخصی درباره رسیدگی به جرائم احتمالی سبدگردان‌ها وجود دارد و نه دادگاهی تخصصی در این حوزه شکل گرفته است.
طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت را پیگیری می‌کنیم
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، ضمن تاکید بر اینکه باید از کپی‌کاری و مونتاژکاری در صنعت خودرو خارج شویم از دنبال کردن طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خبر داده و اعلام کرد هوشمندسازی در صنعت خودرو نیز پیگیری خواهد شد.
ایران خودرو و سایپا از فردا مسئول اعلام قیمت ها هستند / خروج از زیان انباشته
نماد برتر- با حمایت مشاور اقتصادی رهبری و وزیر صنعت ، هیات‌مدیره ایران خودرو و سایپا از فردا مسئول اعلام نرخ ها بوده و احتمالا" از زیان انباشته خارج خواهند شد .